Athlon steunt deelmobiliteit met Poppy

by Athlon Belgium
Poppy, de autodeeldienst van D’Ieteren, breidt zijn vloot uit met 125 Opel Corsa’s. Bij Athlon vond het de ideale partner voor de leasing én voor de onderhoudsdiensten. Athlon en Poppy versterken zo samen het aanbod aan alternatieve mobiliteit. Poppy steunt ook het zorgpersoneel in Brussel.
De opvallende rode auto’s, scooters en steps van Poppy zijn inmiddels een vertrouwd beeld in Antwerpen en Brussel. In onze hoofdstad breidt de vloot uit met 125 wagens van het type Opel Corsa. Die zullen gefaseerd geleverd worden door garage Van Mossel uit Antwerpen. In deze coronatijden hebben Poppy, Van Mossel en Athlon hun krachten verenigd, speciaal voor zorgverleners. Ze zetten  60 van de 125 wagens versneld op de baan zodat Poppy in het kader van #steunonzehelden deze gratis aan het zorgpersoneel van Brussel kan aanbieden .

Athlon Service Centers als onestopshop voor onderhoud
Athlon zal de voertuigen voor Poppy beheren en onderhouden. Het onderhoud, de bandenwissels en herstellingen gebeuren door de Athlon Service Centers, de onestopshop voor al onze autoservices. Na elk onderhoud krijgen de auto’s ook een wasbeurt. Indien nodig halen Athlon Service Center-medewerkers de auto’s op verschillende locaties op, en brengen ze nadien weer spoedig in het verkeer.

Inzetten op alternatieve mobiliteit
De samenwerking met Poppy past perfect in de toekomstvisie van Athlon. Els Descamps, commercieel directeur van Athlon Belgium: “We geloven heel sterk in de toekomst van gedeelde mobiliteit. We zijn dan ook blij om samen te werken met een vooruitstrevende partner als Poppy.”
Deelmobiliteit is geen onbekend terrein voor Athlon. “Via ons initiatief Athlon Share hebben bedrijven de mogelijkheid om bedrijfswagens te delen op bedrijventerreinen. We promoten ook andere alternatieve mobiliteitsvormen. Zo waren we een van de eerste leasebedrijven die fietsleasingen lanceerde. En met de Flex-formule kunnen medewerkers hun leasingbudget vrijer besteden, en hun leasewagen bijvoorbeeld combineren met de huur van een vakantieauto.”

Voor meer informatie: (niet voor publicatie)

Stephanie Jacquemin
press.belgium@athlon.com

Foto in hoge resolutie: klik hier om te downloaden.

Over Athlon

Athlon – Getting you there.

Athlon is een van de toonaangevende dienstverleners op het vlak van voertuigleasing en wagenparkbeheer in Europa. In België beheert Athlon meer dan 55.000 voertuigen, in Luxemburg 2100. Daarmee is het een van de grootste spelers op de Belgische en Luxemburgse markt. Al meer dan honderd jaar ontwikkelt Athlon vernieuwende, duurzame en kostenefficiënte mobiliteitsoplossingen voor bedrijven. Met de hulp van Athlon kunnen mensen zich probleemloos verplaatsen dankzij geïntegreerde en duurzame wagenpark- en mobiliteitsoplossingen. Athlon verlegt voortdurend de grenzen van wat mobiliteit inhoudt om zijn klanten nog beter van dienst te zijn. Het hoofdkantoor bevindt zich in Nederland en het bedrijf is rechtstreeks of via zijn partners actief in meer dan twintig landen in Europa en Noord-Amerika.

Athlon maakt deel uit van Daimler AG en wordt beheerd door Daimler Mobility AG.
Meer informatie op www.athlon.com.