Athlon Belgium nieuwe partner Nieuwjaarsactie Responsible Young Drivers

by Athlon Belgium
Machelen, 30 december – Morgenavond staat, naar jaarlijkse gewoonte, een team van vrijwilligers van Responsible Young Drivers klaar om feestvierders veilig naar huis te rijden. Athlon Belgium stelt hiervoor 20 wagens uit haar wagenpark ter beschikking. Hiermee wil de leasemaatschappij, die sterk inzet op duurzame mobiliteit, haar steentje bijdragen aan veiligheid op de weg.

Verkeersveiligheid onderdeel van duurzame mobiliteit

Ook dit jaar kunnen feestvierders de komende oudejaarsnacht rekenen op de Responsible Young Drivers (RYD) om veilig thuis te komen. Athlon Belgium stelt 20 wagens uit haar wagenpark beschikbaar voor deze actie. Het bedrijf wil hiermee actief bijdragen aan de veiligheid op de weg. Het verhogen van de verkeersveiligheid is een belangrijk onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van het bedrijf.

Johan Chiers van Responsible Young Drivers: “Wij zijn zeer blij met dit nieuwe partnership met Athlon. Zonder partners is het voor ons onmogelijk om deze actie op te zetten. Dat een vooraanstaande speler als Athlon ons steunt, is voor ons echt een opsteker.

Erwin Ollivier, General Manager van Athlon Belgium: “Duurzame mobiliteit van mensen gaat over meer dan milieuvriendelijke auto’s alleen. Het verduurzamen van mobiliteit gaat de komende jaren naast de opmars van elektrische auto’s, vooral ook over de automatismen van mensen. We willen bestuurders bewuster maken van hun rijgedrag en helpen bij het verminderen van verkeersongelukken.

Jaarlijks terugkerende actie

Tijdens de 28ste editie van de Nieuwjaarsactie brengen vrijwilligers opnieuw personen die te diep in het glas hebben gekeken, als noodoplossing naar huis. De vrijwilligers opereren in teams van twee, zodat een van hen de wagen van de feestvierders kan besturen en de andere kan volgen in de wagen van Responsible Young Drivers. Uit een recente enquête van Vias Institute blijkt dat hoewel steeds meer mensen op voorhand bedenken hoe ze veilig thuis geraken, 1 januari toch een zeer gevaarlijke dag blijft in het verkeer. Bij bijna 1 op de 3 letselongevallen is een bestuurder onder invloed van alcohol is betrokken. Volgens het verkeersveiligheidinstituut rijdt in Vlaanderen 2 procent nog naar huis terwijl ze zeker boven de limiet zitten, in Wallonië is dat zelfs 6 pct. Om dat te vermijden staat het telefoonnummer 0902/12345 van Responsible Young Drivers morgen ter beschikking tussen middernacht en 5 uur.

Duurzaamheid centraal, ook op de werkvloer

Athlon zet ook het komende jaar sterk in op duurzame mobiliteit. De leasemaatschappij heeft daarbij meer oog voor alternatieve vervoermiddelen en pleit voor de aandrijving die het beste past bij het aantal kilometers dat de bestuurder aflegt. “We willen onze klanten aanmoedigen om alternatieve mobiliteitsoplossingen in hun car policy op te nemen”, legt Erwin Ollivier uit. “Als mobiliteitsaanbieder kunnen we zo een hefboom voor maatschappelijke verandering zijn.

Ook op de werkvloer staat duurzaamheid centraal: er wordt zo weinig mogelijk wegwerpplastic gebruikt, personeelsverplaatsingen beperken zich tot het minimum, en regenwater wordt hergebruikt. Werknemers kunnen zich inschrijven op een intern programma dat focust op mentale weerbaarheid, gezonde voeding en fysieke beweging.

Over Athlon

Athlon is een van de toonaangevende dienstverleners op het vlak van voertuigleasing en wagenparkbeheer in Europa. In België zet het bedrijf zo’n 52.500 wagens op de baan, in Luxemburg 2.300. Daarmee is het een van de grootste spelers op de Belgische en Luxemburgse leasingmarkt. Al meer dan honderd jaar ontwikkelt Athlon vernieuwende, duurzame en kostenefficiënte mobiliteitsoplossingen. Dankzij Athlon kunnen mensen zich probleemloos verplaatsen doordat ze kunnen rekenen op geïntegreerde en duurzame wagenpark- en mobiliteitsoplossingen. Athlon maakt deel uit van Daimler Mobility AG, een volle dochteronderneming van Daimler AG. Het hoofdkantoor bevindt zich in Nederland.

Meer informatie op www.athlon.com