Athlon ondersteunt SWIFT in zijn overstap naar een elektrisch wagenpark

by Athlon Belgium
Brussel, 25 mei 2019 – SWIFT, het bedrijf dat een berichtenplatform levert aan de bankensector, heeft zich tot doel gesteld om 20 procent van zijn wagenpark tegen 2021 volledig elektrisch te maken. Om dat te kunnen waarmaken heeft SWIFT gekozen voor Athlon als bevoorrecht partner. De verhuurder zal het bedrijf ondersteunen in zijn ambities met oplossingen om bestuurders te overhalen om voor een elektrische auto te kiezen.

SWIFT is dé pionier wanneer het gaat over de implementatie van elektrische auto’s in België. In 2015 voegde het bedrijf in Terhulpen 21 BMW’s i3 toe aan zijn wagenpark, waarmee het destijds meteen het grootste emissievrije wagenpark had.

Vandaag wil SWIFT nog veel verder gaan en stelt het zich tot doel om tegen eind 2021 zo’n 20 à 25 procent van zijn vloot volledig elektrisch te maken, wat neerkomt op een 200 auto’s. Om dat ambitieuze doel te halen besliste Fleet & Mobility Manager Caroline Ceustermans om in zee te gaan met Athlon, dat de bevoorrechte en exclusieve partner van het bedrijf wordt in zijn elektrische project. De eerste stappen werden gezet op maandag 6 mei met de start van een Mobility Week binnen het bedrijf en met de levering van de eerste elektrische auto’s door Athlon.

“We hebben een tender georganiseerd bij verschillende leveranciers met de nadruk op de elektrische oplossingen die zij ons konden aanbieden,” zo vertelt Caroline Ceustermans. “Athlon bleek de beste kandidaat omdat het oplossingen in langetermijnhuur biedt, maar ook in kortetermijnhuur. Dat tweede luik maakte voor ons het verschil, want een deel van onze bestuurders rijdt nu al 4 jaar elektrisch. In afwachting van de levering van een nieuwe elektrische auto was het voor ons belangrijk dat zij konden blijven gebruik maken van een elektrische huurwagen voor de overbruggingstermijn om het gevoel niet te verliezen, maar vooral om hun lage ecologische voetafdruk te kunnen behouden tijdens de wachtperiode tussen de teruggave van hun oude auto en de levering van hun nieuwe”.

“Athlon is de enige verhuurder op de markt die elektrische auto’s in kortetermijnhuur aanbiedt”, zo vertelt Hervé Honnoré, Strategic Business Development Manager van Athlon. “Dankzij deze dienst kunnen mensen die al een elektrische auto hebben besteld nu al elektrisch rijden, in afwachting van de levering van hun nieuwe bedrijfswagen, of die nu een dag, een maand, 6 maand of langer op zich laat wachten… Bovendien organiseren we ook twee keer per jaar opleidingen om de bestuurders van elektrische auto’s van SWIFT tips te geven om hun rijgedrag aan te passen”. Op dit moment hebben werknemers van SWIFT al 14 volledig elektrische auto’s in operationele leasing besteld bij Athlon voor een duur van 36 maand, maar Caroline Ceustermans is ervan overtuigd dat dit cijfer nog zal stijgen. “Veel van onze werknemers zijn in de technologie geïnteresseerd maar aarzelen en zitten nog met vragen”.

Interne mobility week

Deze werknemers zullen misschien wel de antwoorden op hun vragen vinden tijdens de Mobility Week die Caroline Ceustermans voor het personeel organiseert van 6 tot 9 mei. Tijdens die week werden werknemers uitgenodigd om te komen testrijden met diverse geëlektrificeerde modellen. Maar ook alternatieven voor de auto zoals de elektrische fiets of step kwamen aan bod. Een account executive van Athlon was op 6 en 9 mei aanwezig om het personeel te ontmoeten en te antwoorden op al hun vragen rond elektrische auto’s.