Athlon en MINI experimenteren met flexibele privé lease

by Athlon
Almere, 30 mei 2016 - Tijdens het 100-jarige bestaan van Athlon experimenteert de leasemaatschappij samen met MINI met flexibele privé lease van de MINI Clubman. Klanten kunnen elke maand het leasecontract van hun MINI opzeggen, zonder dat daar afkoopkosten aan verbonden zijn. Athlon en MINI spelen hiermee in op de groeiende behoefte in de markt aan flexibele privé leasecontracten zonder vaste looptijden.

Dit is voor het eerst dat er in de leasebranche deze mate van flexibiliteit wordt geboden. Privé lease contracten hebben normaliter een vaste looptijd van 2 tot 5 jaar. Met de campagne ‘Inleveren wanneer je wilt’ doorbreekt Athlon met MINI deze norm. Klanten krijgen nog steeds een contract voor bepaalde tijd, maar kunnen deze kosteloos opzeggen met inachtneming van 1 maand opzegtermijn.

Consument wil zekerheid én flexibiliteit
Niels van den Hoogen, Commercieel Directeur van Athlon: ‘Privé lease heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen. Wij zien dat de consument zekerheid en flexibiliteit wil. Een privé lease abonnement moet geen probleem zijn maar een oplossing bieden. Hier spelen wij al op in met een contract waar je vanaf kunt bij een scheiding of baanverlies. Met de campagne ‘inleveren wanneer je wil’ gaan we in samenwerking met MINI nóg een stap verder. De consument kan nu ongeacht de reden zijn of haar MINI Clubman bij ons inleveren.’

Kwaliteit is genoeg om de consument te binden
Athlon verwacht niet dat de consument zomaar zijn auto in zal leveren. Van den Hoogen: ‘Samen met MINI hebben we een concept ontwikkeld waar je een premium gezinsauto kan rijden met een flexibele regeling. We vertrouwen erop dat als een auto goed bevalt, je deze niet zonder goede reden inwisselt. De MINI Clubman is het eerste model van MINI in het C-segment, het segment van de gezinsauto. We verwachten dat de kwaliteit van dit model voldoende is om een consument te binden. De flexibiliteit van deze contracten, maakt een MINI als gezinsauto in dat geval alleen maar toegankelijker voor een groter publiek.’