Athlon looft €10.000 uit voor startup met beste mobiliteitsoplossing

by Athlon
Almere, 18 augustus 2016 – Mobiliteitsprovider Athlon looft 10.000 euro uit aan de startup met de beste Smart Mobility oplossing. Vijf startups krijgen de kans om op 16 september in de Dragons’ Den hun oplossing te pitchen om mobiliteit in Nederland op wat voor manier dan ook te verbeteren. Een vakjury onder leiding van Startupbootcamp reikt de Athlon Smart Mobility Award ter waarde van €10.000 uit aan de winnaar.

In samenwerking met vaste partner Startupbootcamp selecteert Athlon vijf startups uit alle aanmeldingen voor de 'Dragons' Den', genoemd naar het gelijknamige televisieprogramma. Niet alleen krijgt de winnaar een geldprijs, ook stelt Athlon haar kennis en ervaring in de markt beschikbaar. Marchel Koops, Algemeen Directeur van Athlon Nederland: ‘Startups zijn de ruggengraat van innovatie, maar het ontbreekt hen vaak aan de mankracht en de budgetten om een markt te veranderen. Wij hebben dat wel, maar beschikken niet over de wendbaarheid van een startup. Die kwaliteiten moeten we samenvoegen. Daarom stellen wij onze kennis en community open voor het beste idee om mobiliteit te verbeteren. Of dat nu is door een wagenpark te verduurzamen of door mobiliteit anders aan te bieden.’

Mobiliteitscongres

De Dragons’ Den is een onderdeel van het mobiliteitscongres Rethinking Mobility ter ere van het 100 jarig bestaan van Athlon. Onderdeel van dit congres is het Athlon Experience Center; een mobiliteitsplein met 100 jaar auto-innovatie en concrete mobiliteitsontwikkelingen. De startups krijgen hier de kans om zich te presenteren aan de mobiliteitstop in Nederland. Koops: ‘Een relevante mobiliteitsoplossing luistert nauw: in korte tijd ontwikkelt deze markt zich razendsnel. Startups pitchen hier niet alleen de bedrijfsmatige haalbaarheid en de algemene innovatieve waarde, zoals bij andere pitches wellicht het geval is. Ze presenteren hun idee direct aan de kern van hun doelgroep: mobiliteitsexperts en mogelijke gebruikers van hun product. Zij kunnen de innovatie naar waarde inschatten. Zelfs als je de prijs niet wint, kan dit een springplank zijn om je idee de markt in te krijgen.’

Inschrijven

• De startup is een bedrijf met een disruptief of vernieuwd business model waarbij gebruik wordt gemaakt van een nieuwe of opkomende technologie.
  • Het bedrijf heeft minimaal 2 en maximaal 5 founders
  • De Smart Mobility oplossing maakt mobiliteit in Nederland duurzamer, efficiënter, goedkoper, beter, leuker en/of mooier
  • De oplossing sluit aan op de missie van Athlon, namelijk: het leveren van de beste autoleasing- en mobiliteitsoplossingen voor de steeds veranderende behoeften van haar klanten.
  • Het product is schaalbaar en herhaalbaar en kan nationaal en internationaal worden uitgerold