Athlon viert 100-jarig bestaan

by Athlon
Almere, 14 januari 2016 – Athlon International viert dit jaar haar 100-jarig bestaan.. De grote speler op het gebied van autoleasing en mobiliteitsoplossingen van Nederland werd opgericht in 1916 onder de naam RIVA. Dit jubileum van Athlon wordt dit jaar groots gevierd, met verschillende activiteiten en evenementen voor klanten en leaserijders.

Van reparatie naar moderne mobiliteitsoplossingen
Athlon heeft de afgelopen 100 jaar een enorme verandering doorgemaakt. In 1916 werd Athlon opgericht onder de toenmalige naam RIVA (Reparatie Inrichting Van Automobielen). Al in 1950 begon het bedrijf met autoleasing en in 1991 werd RIVA NV omgedoopt tot de Athlon Groep. Na verschillende overnames ging Athlon zich in 2002 volledig richten op autoleasing. Met succes, want het bedrijf mag zich tot een van de grootste leasemaatschappijen in Nederland rekenen. Maar Athlon is al lang meer dan een ‘gewone’ leasemaatschappij. Vanwege de veranderende mobiliteitsbehoefte in de markt helpt Athlon haar klanten ook met nieuwe mogelijkheden, waaronder privé lease en mobiliteitsmanagement.

Athlon in de toekomst
Mobiliteitskosten staan in de top drie van kostenposten van de werkgever en leveren een forse bijdrage aan de CO2 footprint van een bedrijf. Ook de technologische ontwikkelingen, verduurzaming en veranderende wet- en regelgeving, eisen dat Athlon blijft anticiperen op de toekomst. Marchel Koops, algemeen directeur van Athlon Nederland: ‘Mobiliteit is ons vak. We zijn enorm trots op onze geschiedenis en de rol die wij hebben gespeeld in het waarmaken van de mobiliteitswensen van onze klanten en leaserijders. In de toekomst blijven wij die rol spelen om tegemoet te komen aan de steeds complexer en diverser wordende eisen op het gebied van mobiliteit. Bijvoorbeeld door te blijven inzetten op alternatieve vervoersmiddelen, mobiliteitsbudgetten en pilots die effectiever gebruik van de leaseauto aanmoedigen.’

Tour of the Century
Een van de activiteiten ter ere van het jubileum is de Athlon Tour of the Century. Een tourtocht met 100 auto’s van 100 verschillende merken die 100 kilometer rijden. Dat is 100 jaar autogeschiedenis op de weg. Voor ieder bouwjaar kunnen Nederlanders hun auto aanmelden, waarna Athlon per jaar 1 auto selecteert. De zoektocht start deze week. Aanmelden kan op TouroftheCentury.com. Naast de Tour of the Century wordt bijvoorbeeld ook een mobiliteitscongres georganiseerd met seminars over toonaangevende ontwikkelingen.