Audibestuurders vaakst op de bon geslingerd in 2015

Hondarijders grootste brokkenpiloten van het jaar

by Athlon
Almere, 28 december 2015 – De grootste verkeersovertreders van 2015 zijn de Audirijders. Zij kregen gemiddeld de meeste boetes in 2015: bijna zeven per auto. Op de voet volgen de BMW-rijders en Alfa Romeo-rijders. Overigens zijn de Audibestuurders niet de grootste brokkenpiloten. Die titel gaat naar de Hondabestuurders. Dat blijkt uit onderzoek van Athlon.

Audibestuurders reden gemiddeld ruim vijf boetes meer dan de braafste rijders: de Renaultrijders. Samen met Nissan en Peugeot staan zij onderaan de lijst. Marchel Koops, Algemeen Directeur van Athlon: ‘Uit de data blijkt dat er toch echt grote verschillen zijn in het aantal boetes dat verschillende automerken rijden. Het bevestigt enigszins mijn vermoedens. Bestuurders van een Audi rijden doorgaans wat harder dan leaserijders in een Renault. Dat zijn typische familieauto’s.’

Hondabestuurders grootste brokkenpiloten
De Hondabestuurders zijn de grootste brokkenpiloten van 2015: gemiddeld reden zij 15% meer schade dan de nummer twee: Seatrijders. Lexus staat op nummer drie, gevolg door Audibestuurders. De meest zorgvuldige rijder is de Mitsubishiberijder. Zij melden zich de helft minder bij de garage dan de nummer één.

Ranking bekeuringen
Top 5 Meeste bekeuringen