Gezocht: autoklassiekers uit 100 jaar autogeschiedenis

Tour of the Century vertegenwoordigd door moderne auto’s en klassiekers

by Athlon
Almere, 13 juli 2016 – De Tour of the Century zoekt 100 auto’s, elk afkomstig uit een van de afgelopen honderd jaren, voor een toertocht in de omgeving van Utrecht. Leasemaatschappij Athlon organiseert op 18 september deze recreatieve toer, waar 100 jaar autogeschiedenis achter elkaar rijdt, ter ere van haar honderd jarig bestaan. Autobezitters kunnen zich inschrijven om deel uit te maken van deze bijzondere rit.

Elk bouwjaar van 1916 tot en met 2016 wordt vertegenwoordigd door een automodel dat typerend is voor dát jaar in de autogeschiedenis. Naast oldtimers nemen ook youngtimers en nieuwere modellen deel aan de tour. Folkert Ruiter, VP Marketing van Athlon: ‘Sinds 1916 hebben er veel ontwikkelingen plaatsgevonden, zowel in het ontwerp van auto’s als wat er onder de motorkap zit. Om dit aan je voorbij te zien rijden spreekt tot de verbeelding en nodigt uit om vooruit te kijken naar de volgende honderd jaar. Een periode waarin slimme producten en diensten een belangrijk onderdeel zijn van mobiliteit.’

Autobezitters van harte uitgenodigd om zich aan te melden
Autobezitters melden zich kosteloos aan door een foto en het verhaal van de auto te plaatsen op TouroftheCentury.com. Een jury van vooraanstaande autoliefhebbers beoordeelt de inzendingen op historische waarde, originaliteit, staat en het verhaal achter de auto. Ruiter: ‘De jury bestaat uit autoliefhebbers in hart en nieren. Het zal nog lastig voor ze worden om een selectie te maken. Maar uiteindelijk is het de bedoeling dat alle participanten achter elkaar een ontdekkingsreis van 100 jaar autogeschiedenis vormen. Geweldig voor zowel de toeschouwers als deelnemers van de Tour.’

Specifieke modellen gezocht
Inmiddels hebben autoliefhebbers zich al massaal ingeschreven. Maar van de 100 jaren ontbreken er nog een aantal jaartallen: 1916, 1917, 1918, 1919, 1920, 1921, 1922, 1924, 1925, 1928, 1930, 1941, 1943, 1944, 1945, 1946 en 1949. Dus heb je of ken je een auto uit één van deze jaren, meld deze snel aan via de website.

Bekijk hier alvast één van de deelnemers.

Over de Tour of the Century
Athlon viert een belangrijk mijlpaal: de leasemaatschappij is dit jaar 100 geworden. Dit jubileum wordt groots gevierd met verschillende activiteiten en evenementen voor klanten, leaserijders en autoliefhebbers. Hoogtepunt van het jubileumjaar wordt de recreatieve tour, de Tour of the Century. Een tour met 100 auto’s van de afgelopen 100 jaar. De deelnemende voertuigen worden door een jury verkozen en hebben een bouwjaar tussen 1916 en 2016. Zondag 18 september 2016 vindt de Tour plaats in Utrecht. Meer informatie: www.tourofthecentury.com