Startup maakt maandelijks switchen van leaseauto mogelijk

Eenvoudig via een app je nieuwe leaseauto uitkiezen

by Athlon
Almere, 17 november 2017 Startup ChangeMyCar biedt de mogelijkheid om iedere maand van leaseauto te veranderen. Via de app van ChangeMyCar kies je een auto die op dat moment qua opties en omvang past bij jouw levenssituatie. De volgende dag staat hij voor je deur. Hierdoor zit je niet meer vast aan een doorlopend leasecontract met slechts n model auto. Bovendien kun je ook zonder extra kosten stoppen. Op 1 november is de eerste klant aangesloten.

ChangeMyCar koopt leaseautos in en biedt deze digitaal aan via een app. Medewerkers swipen hierin door het aanbod autos en kunnen kiezen uit verschillende modellen die passen binnen het leasebudget dat zij van hun werkgever krijgen. Eerder koos je als medewerker een auto met een leasecontract van vijf jaar. En veranderde je van baan, dan betaalde je een afkoopsom voor het contract of je moest de auto meenemen. In vijf jaar kan er van alles veranderen. Je gaat verhuizen, er zijn veranderingen in je gezin of je wisselt van baan. Het is dan ook logisch dat je daar je leaseauto op kunt aanpassen, aldus Paul Bouwmeester, co-founder van ChangeMyCar.

Vervanging voor zakelijke autos met langlopend leasecontract
Volgens Bouwmeester is er een mismatch tussen een leasecontractperiode en de loopbaan van een medewerker. Deze overcomplete autos leiden volgens hem tot extra kosten en gedoe voor werkgever en voor medewerkers. Dat is niet langer houdbaar. Het feit dat je met n druk op de knop binnen een dag van auto kan wisselen en het contract gemakkelijk kunt opzeggen, maakt ChangeMyCar anders dan reguliere leasecontracten.

ChangeMyCar wordt ondersteund door mobiliteitsprovider Athlon. Marchel Koops, Algemeen Directeur van Athlon: Om als bedrijf voorop te blijven lopen moet je voortdurend vernieuwen. Daarom hebben we een team de opdracht gegeven een nieuw product te ontwikkelen waar klanten echt op zitten te wachten. Onder begeleiding van Startupbootcamp in Amsterdam zijn ze aan de slag gegaan. En mt resultaat. ChangeMyCar is voor veel zakelijke rijders een uitkomst en het geeft een extra dimensie aan het traditionele leasen.

Over Athlon
Athlon is een internationale leverancier van operationele autoleasing- en mobiliteitsoplossingen. Het bedrijf is continu bezig innovatieve, duurzame en kostenefficinte mobiliteitsoplossingen te ontwikkelen en aan te bieden. Athlon streeft ernaar de beste autoleasing- en mobiliteitsoplossingen te leveren voor de steeds veranderende behoeften van haar klanten in meer dan 20 landen. Meer informatie over Athlon en ChangeMyCar vindt u op de website www.athlon.com en www.changemycar.nl.