Achmea kiest voor deelprincipe Car2Use van Athlon na succesvolle pilot

by Athlon
Almere, 7 september 2018 — Na een succesvolle pilot met het deelautoconcept Car2Use kiest Achmea voor Athlon als partner voor de invulling van deelmobiliteit. In februari 2017 startte het bedrijf met het delen van auto’s via het concept van Athlon. De pilot resulteerde in 245 gebruikers, bijna 1500 ritten en meer dan 380.000 gereden kilometers. Alle medewerkers van Achmea kunnen vanaf nu structureel gebruik maken van 10 deelauto’s via Car2Use.

De deelauto’s van Car2Use waren ruim een jaar beschikbaar voor medewerkers van vestigingen van Achmea in Amsterdam, Apeldoorn, Tilburg en Leeuwarden. De pilot leidde tot zichtbaar efficiënt gebruik. Egmond Borgdorff, directeur HR-beleid en arbeidsmarkt bij Achmea: 'Wij staan voor schone, veilige en slimme mobiliteit. Car2Use past daar uitstekend bij als vernieuwende mobiliteitsoplossing. In de pilotfase hebben we enthousiaste reacties ontvangen van de gebruikers. We zijn dan ook verheugd dat we Car2Use nu aan al onze medewerkers beschikbaar kunnen stellen.'

Efficiënte inzet van leaseauto’s voor het hele bedrijf

De veranderende en uiteenlopende mobiliteitsbehoeften van werknemers dagen werkgevers uit om creatiever om te gaan met mobiliteit binnen de organisatie. Het is steeds minder aantrekkelijk om te kiezen voor een grote leasevloot op basis van langlopende contracten, terwijl de auto’s vervolgens de helft van de tijd stilstaan. Dat stelt Niels van den Hoogen, commercieel directeur van Athlon. ‘Ook medewerkers zonder arbeidsvoorwaardelijke leaseauto kunnen gebruik maken van de deelauto’s. De resultaten, behaald bij de pilot bij Achmea, laten zien dat er ook daadwerkelijk behoefte is aan deze vorm van flexibele mobiliteit. Structureel zullen er bij Achmea nu 10 auto’s beschikbaar zijn, maar het aantal inzetbare auto’s kan gemakkelijk worden op- en afgeschaald.’

Over Car2Use

Car2Use is een duurzame oplossing voor zakelijke mobiliteit. De leaseauto’s zijn te boeken voor zakelijke, kortdurende ritten. Dat maakt het voor medewerkers mogelijk om met het openbaar vervoer naar het werk te reizen en daarnaast een auto tot beschikking te hebben. Organisaties hoeven geen tijd meer te steken in de afhandeling van kilometerdeclaraties; het boeken en registreren van de ritten gebeurt eenvoudig via de Car2Use app. Dit geeft snel inzicht in ritten, beschikbaarheid van auto’s en de CO2 uitstoot. Klik hier voor meer informatie over Car2Use.

Over Athlon

Athlon is een internationale leverancier van operationele autoleasing- en mobiliteitsoplossingen. Het bedrijf is continu bezig innovatieve, duurzame en kostenefficiënte mobiliteitsoplossingen te ontwikkelen en aan te bieden. Athlon streeft ernaar de beste autoleasing- en mobiliteitsoplossingen te leveren voor de steeds veranderende behoeften van haar klanten in meer dan 20 landen. Meer informatie over Athlon vindt u op de website www.athlon.com.