Athlon spoort automobilisten aan auto week lang te laten staan

Leasemaatschappij en Veilig Verkeer Nederland slaan handen ineen.

by Communicatie | Athlon

Almere, 5 juli 2018 |  Athlon roept automobilisten op kinderen in de eerste schoolweek niet met de auto, maar lopend of met de fiets naar school te brengen. Met deze actie vraagt de leasemaatschappij samen met VVN nadrukkelijk aandacht voor de verkeersveiligheid rondom scholen. De oproep komt voort uit een driejarige samenwerkingsovereenkomst met Veilig Verkeer Nederland, die gisterenmiddag door beide partijen is ondertekend.

Uitgangspunt van de samenwerking is het creëren van bewustwording bij automobilisten en het verhogen van aandacht rondom verkeersveiligheid van schoolkinderen. Startschot voor het partnership is de campagne ‘De scholen zijn weer begonnen’, bij aanvang van het nieuwe schooljaar. Alexander Heijkamp, CSR Director Athlon Nederland: ‘Verkeersveiligheid gaat onder andere over bewustwording van ingesleten gedrag. Dat moet je samen doen: overheid, fabrikanten, werkgevers en weggebruikers. Met onze oproep willen we duidelijk maken dat iedereen mobilist is en daarmee een eigen bijdrage aan verkeersveiligheid kan leveren.’

Constante aandacht voor veiligheid onderweg

Athlon werkt samen met Veilig Verkeer Nederland aan programma’s en tools die weggebruikers helpen om veiliger, efficiënter en duurzamer te reizen. Hiervoor ontwikkelt Veilig Verkeer Nederland lesmateriaal, onderneemt ze promotie-acties en deelt tips en ‘best practices’ met weggebruikers. Athlon biedt haar leaserijders rijvaardigheidsprogramma’s en tools die smartphonegebruik tijdens het rijden onmogelijk maken. Gedurende de samenwerking worden er steeds ‘bewustwordingsmomenten’ gecreëerd. Rob Stomphorst, Veilig Verkeer Nederland: ‘We zijn ervan overtuigd dat verkeersveiligheid meer is dan het naleven van verkeersregels en meer vergt dan infrastructurele optimalisaties en technische innovaties. Verkeersveiligheid vraagt om constante aandacht, enthousiaste betrokkenheid en concrete actie. Door samen op te roepen actief mee te doen aan verkeersveiligheid werken we aan ons gezamenlijke, meest dierbare belang: iedereen komt weer veilig thuis.’

Voorlichting verkeersveiligheid op scholen

In het kader van de campagne ‘De scholen zijn weer begonnen’ levert Athlon een bijdrage op een basisschool in Almere, de vestigingsplaats van het hoofdkantoor, door samen met Veilig Verkeer Nederland voorlichting te geven over hoe je zelf verkeersveiligheid kunt verbeteren. Heijkamp: ‘Duurzame mobiliteit gaat verder dan elektrische auto’s, het gaat ook over veranderen van gewoontes en gedrag in het verkeer. Als leasemaatschappij voelen wij ook de verantwoordelijkheid om actief bij te dragen aan een verkeersveilige samenleving. Dat begint al op jonge leeftijd. Wij streven hierbij samen met Veilig Verkeer Nederland naar nul verkeersongevallen rondom scholen.’

Over Athlon

Athlon is een internationale leverancier van operationele autoleasing- en mobiliteitsoplossingen. Het bedrijf is continu bezig innovatieve, duurzame en kostenefficiënte mobiliteitsoplossingen te ontwikkelen en aan te bieden. Athlon streeft ernaar de beste autoleasing- en mobiliteitsoplossingen te leveren voor de steeds veranderende behoeften van haar klanten in meer dan 20 landen.

.