Athlon Mobility Card voor leaserijders Rabobank

donderdag 26 juni 2014

De Rabobank zorgt met een nieuwe mobiliteitskaart voor meer betaal- en keuzegemak voor medewerkers met een leaseauto, apart declareren is niet langer nodig.

Invoering van de Athlon Mobility Card, een initiatief van Athlon Car Lease in samenwerking met XXImo, betekent aanzienlijk minder administratief werk. Met de card kan de medewerker gemakkelijker kiezen voor het openbaar vervoer en wordt getankt bij een netwerk van pompstations met een aantrekkelijk tarief. Al met al leidt de nieuwe mobiliteitskaart naast betaal- en keuzegemak voor de medewerker tot een besparing op de mobiliteitskosten van de bank.

Raymond van Hattem, ‎Hoofd Arbeidsvoorwaarden en -verhoudingen bij Rabobank Nederland: “Uitgangspunt voor het duurzaam mobiliteitsbeleid van Rabobank is flexibiliteit. Deze mobiliteitscard maakt het voor medewerkers gemakkelijk om waar dat kan de auto te laten staan en te kiezen voor openbaar vervoer. Voor zowel bank als medewerker betekent deze oplossing ook minder administratief werk. Met inzet van de Athlon Mobility Card kunnen we op mobiliteit de noodzakelijke kostenbesparing realiseren”. Met de mobiliteitskaart kunnen medewerkers tanken, parkeren, elektrische auto’s opladen en gebruikmaken van het openbaar vervoer in heel Nederland.

Marchel Koops, Commercieel Directeur van Athlon Car Lease: “Wij zijn uitermate trots dat Rabobank heeft gekozen voor onze mobility card. Met de kaart faciliteren we een groot aantal mobiliteitsdiensten. De kaarthouder heeft zelf de keuze om deze te gebruiken in het openbaar vervoer of de auto te pakken en te tanken. Bonnetjes en losse declaraties behoren hiermee tot het verleden. Rabobank ondersteunt en ontzorgt zo haar medewerkers en krijgt bovendien een beter inzicht in haar totale mobiliteitskosten.”

Patrick Bunnik, CEO van XXImo, leverancier van de technologie en het systeem waarvan de Athlon Mobility Card gebruikmaakt: “Rabobank laat met haar keuze zien voorop te lopen in corporate Nederland. De keuze voor minder kosten, meer gemak en zeven dagen per week klantenservice, bevestigt onze aanpak.”

In de komende weken ontvangen ruim 5.000 Rabobank-leaserijders de nieuwe mobiliteitskaart. Via een app worden kaarthouders ontzorgd en alle relevante informatie is voor de kaarthouder inzichtelijk. Denk hierbij aan inzicht in alle transacties, budgetten en de persoonlijke CO2-uitstoot per reisbeweging.