Athlon Nederland geeft iedereen een online training omgaan met afleiding in het verkeer cadeau

maandag 30 september 2019

Omdat verkeersveiligheid voor ons verder gaat dan onze leaserijders alleen.

Om het bewustzijn rondom verkeersveiligheid te bevorderen, geeft Athlon Nederland de nieuwe module van Athlon e-Driver cadeau aan iedereen in Nederland. Het interactieve e-learningprogramma is gericht op bewustwording en herkenning van afleiding in het verkeer.

Athlon Nederland ziet het als haar maatschappelijke verantwoordelijkheid om te investeren in oplossingen die de verkeersveiligheid verhogen. Marchel Koops, algemeen directeur Athlon Nederland: ‘Het aantal verkeersongelukken is de laatste tijd toegenomen. In 2018 vielen er zelfs bijna 700 doden in het verkeer, het hoogste aantal sinds 2010. Een verklaring hiervoor is dat we in het verkeer steeds meer worden afgeleid door onder andere het gebruik van smartphones. Ook is er op de Nederlandse wegen steeds meer drukte, dus afleiding. Gezien de stijging in het aantal verkeersdoden, is het belangrijk om de bewustwording rond verkeersveiligheid te vergroten. We vinden dit niet alleen belangrijk voor ons eigen klanten en personeel, maar voor iedereen in Nederland. Daarom hebben we besloten om deze nieuwe Athlon e-Driver module voor iedereen beschikbaar te stellen.’

Minder bekeuringen dankzij Athlon e-Driver

Uit onderzoek blijkt dat gebruikers van de Athlon e-Driver aantoonbaar veiliger en zuiniger rijden. Regelmatige deelname resulteert in gemiddeld 15% minder ongevallen en het gemiddeld aantal bekeuringen per gebruiker per jaar daalt significant van 2 naar 1,34. Alexander Heijkamp, CSR director: ‘Het is mooi om te zien dat de tool daadwerkelijk effect heeft op het rijgedrag van gebruikers. Het is niet alleen prettig in de portemonnee van deze bestuurders, maar het maakt de weg ook veiliger. Nog een bijkomend voordeel: de Athlon e-Driver helpt gebruikers ook om zuiniger te rijden, wat uiteraard een positief effect heeft op de CO2 uitstoot.’

Over Athlon e-Driver

Athlon e-Driver is een interactieve en informatieve trainingsmodule. Inzicht in harde cijfers, workshops en online (verkeers)trainingen dragen bij aan het verminderen van ongevallen, brandstofkosten, reparaties en verzuim. Iedere zes weken krijgen deelnemers nieuwe inzichten en trainingen om veilige en duurzame keuzes top of mind te houden. Deze aanpak is bewezen effectief en laagdrempelig en direct toepasbaar. De nieuwe module ‘omgaan met afleiding in het verkeer’ is nu gratis beschikbaar voor heel Nederland. Aanmelden kan door naar athlon.com/gratismodule te gaan.