Athlon ontvangt Keurmerk Private Lease

woensdag 3 februari 2016

Athlon heeft als een van de eerste leasemaatschappijen in Nederland het gisteren gelanceerde Keurmerk Private Lease behaald. Athlon toont hiermee aan te voldoen aan de strenge voorwaarden van het keurmerk. Het Keurmerk Private Lease heeft als doel de consument te beschermen en is tot stand gekomen in samenwerking met diverse consumentenvertegenwoordigers, waaronder de Consumentenbond.

Laatste kwartaal 2015 twee keer zo veel privé lease contracten afgesloten

Athlon introduceerde privé lease in oktober 2014 en behoort inmiddels tot de grootste aanbieders van privé leasecontracten in Nederland. Dat privé leasen enorm in opkomst is blijkt uit de cijfers van Athlon. In het laatste kwartaal van 2015 is het aantal privé leasecontracten bij het bedrijf verdubbeld ten opzichte van rest van het jaar. Ook in de zakelijke markt neemt de interesse in privé lease als invulling van het mobiliteitsbudget toe. Athlon verwacht zelfs dat er over 4 jaar meer dan 100.000 privé lease contracten zullen rondrijden in de Nederlandse markt. Met de toenemende populariteit groeit niet alleen het aantal aanbieders van privé lease, maar ontstaat er tevens een groot verschil in voorwaarden en regels. Met de komst van het Keurmerk Private Lease zijn die regels en voorwaarden gelijkgetrokken en heeft de consument niet meer te maken met de vaak moeilijk te begrijpen kleine lettertjes.

Marchel Koops, algemeen directeur van Athlon Nederland: ‘Onze voorwaarden zijn helder en beschermen de consument. Maar door het groeiende aanbod van verschillende partijen kan het voor consumenten lastig worden om een goede keuze te maken. Met dit keurmerk weet de consument dat hij zaken doet met een partij die staat voor kwaliteit en eerlijke voorwaarden. We bestaan niet voor niets al 100 jaar en dit keurmerk is het bewijs dat onze voorwaarden en regels voldoen aan de strenge eisen. Daarnaast bieden wij zelfs meer dan het keurmerk eist: klanten kunnen bij ons in geval van een echtscheiding of gedwongen ontslag standaard boetevrij hun contract beëindigen. Dat wij nu als een van de eerste partijen het keurmerk hebben ontvangen is voor ons heel belangrijk. Daardoor weet de consument zeker dat hij wanneer hij een privé leasecontract afsluit niet voor verrassingen komt te staan.’

Over het Keurmerk Private Lease

Het Keurmerk Private Lease is een onafhankelijk initiatief met als doel de consument te beschermen. Het keurmerk is tot stand gekomen in samenwerking met diverse consumentenvertegenwoordigers, waaronder de Consumentenbond. Meer informatie over private lease, het Keurmerk Private Lease en het verantwoord en veilig aangaan van een leaseverplichting is te vinden op de website van de Stichting Keurmerk Private Lease: KeurmerkPrivateLease.nl en op athlonprivelease.nl/keurmerk.