Christian Schüler benoemd tot CEO van Athlon

maandag 1 februari 2021

Christian Schüler, voorheen President & CEO van Banco Mercedes-Benz do Brasil, volgt Gero Götzenberger per vandaag op als CEO van Athlon. Gero Götzenberger is benoemd tot Global Head of Strategy and Transformation van Daimler Mobility in Stuttgart, Duitsland.

Christian Schüler werkt sinds 1996 bij Daimler Mobility en bekleedde verschillende managementfuncties over de hele wereld in Azië, Europa en Latijns-Amerika. In 2010 werd Christian Schüler CEO van Mercedes-Benz Compañía Financiera Argentina, gevolgd door andere CEO-functies in Rusland en Brazilië, waar hij Banco Mercedes-Benz do Brasil sinds 2017 leidde.

Peter Zieringer, lid van de Raad van Bestuur van Daimler Mobility, verantwoordelijk voor de regio Europa: "We danken Gero Götzenberger voor zijn grote bijdrage aan de integratie van Athlon in Daimler Mobility en het groeien van onze multi-brand fleet business in de afgelopen vier jaar. Christian Schüler zal het succesverhaal van Athlon voortzetten dankzij zijn brede internationale leiderschapsexpertise en klantgerichtheid."

Christian Schüler: "Athlon heeft een traditie van meer dan 100 jaar. Op dit moment gebeurt er veel in de leasing- en mobiliteitswereld en het is een mooie tijd om hier nu in aan de slag te gaan. Ik heb zin om samen met het team onze business verder vorm te geven en om onze klanten de beste oplossingen te blijven bieden."

Gero Götzenberger, Global Head of Strategy and Transformation, Daimler Mobility: "Ik ben dankbaar dat ik de kans heb gekregen om Athlon te leiden na de overname door Daimler. Ik wil bij deze het hele team bedanken dat heeft bijgedragen aan de groei van ons bedrijf."