Veilig Verkeer Nederland en Athlon verlengen samenwerking

dinsdag 29 juni 2021

Deze maand bekrachtigen Veilig Verkeer Nederland en Athlon Nederland de voortzetting van hun samenwerking en verlengen deze met drie jaar. Belangrijk focuspunt in de samenwerking is de gezamenlijke inzet voor VVN’s vernieuwde campagne ‘Onze scholen zijn weer begonnen’. VVN’s partner Athlon stimuleert hiermee zowel eigen medewerkers, werkgevers en hun werknemers, om vrijwillig verkeersveilig gedrag te bevorderen.

De samenwerking bestaat er onder meer uit dat Athlon haar eigen medewerkers, werkgevers en leaserijders oproept om samen met hun kinderen tijdens de zomervakantie de nieuwe schoolroute te oefenen. Want een goede voorbereiding is het halve werk. Nu is een lange zomervakantie niet direct een periode waarin je al denkt aan het nieuwe schooljaar. “Het biedt echter wel een uitstekende gelegenheid voor ouders om met hun kinderen de schoolroute te voet of op de fiets te verkennen en te oefenen”; aldus VVN-directeur Evert-Jan Hulshof. ”Dit is geen overbodige luxe omdat we weten dat het aantal ongelukken tussen auto’s en fietsers direct na de zomervakantie ieder jaar een piek laat zien; benadrukt Hulshof.

Vrijwillig bijdragen aan verkeersveiligheid inspireert

“Veilig Verkeer Nederland stimuleert bij haar partners de vrijwillige inzet voor verkeersveiligheid. Wij beschouwen dit als belangrijke voorwaarde in alle te sluiten partnerships met het bedrijfsleven. In dit verband is het mooi dat Athlon jaarlijks twee 'vrijwilligers'-dagen per medewerker beschikbaar stelt om de schouders te zetten onder verkeersveiligheidsprojecten”, aldus Evert-Jan Hulshof. Afgelopen jaren stonden al veel Athlon-medewerkers als gastdocent voor de klas. “Dit jaar gaan wij nog een stap verder", vult Jean-Pierre Vissers aan.”We gaan onze klanten vragen om met ons mee te doen. Werkgevers kunnen zich als gastdocent bij Athlon aanmelden voor de voorlichtingscampagne over verkeersveiligheid in hun regio”.

Alle werkgevers in hun bedrijf aan de slag met verkeersveiligheid

Jean-Pierre Vissers, algemeen directeur Athlon Nederland: “Iedereen, of je nu jong of oud bent, is bijna dagelijks verkeersdeelnemer. We zijn dan ook gezamenlijk verantwoordelijk voor de algehele verkeersveiligheid. Zeker als ouder voor je kinderen, daarom verbinden we ons als bedrijf aan de landelijke scholencampagne van VVN. Met name na dit bijzondere jaar van veel thuiszitten is het van groot belang om de jonge generatie te begeleiden door bijvoorbeeld nieuwe schoolroutes te oefenen”. Ook werkgevers hebben een rol om verkeersveiligheid te bevorderen. Vissers: “Onze klanten zijn vaak grote werkgevers en we roepen hen ook op om verantwoordelijkheid te nemen voor hun medewerkers als het aankomt op verkeersveiligheid. Alleen samen lukt het ons om het aantal verkeersongevallen in Nederland te verlagen. Als mobiliteitsprovider én werkgever voegen we ook daad bij het woord: sinds deze maand stellen we onze online rijtraining Athlon e-Driver, 12 maanden gratis beschikbaar voor alle werkgevers in Nederland”.

Hulshof prijst de enthousiaste inzet van partner Athlon op verkeersveiligheid. "Hoe meer werkgevers hier serieus werk van maken hoe groter de kans dat de intrinsieke motivatie voor een positieve en bewuste verkeersdeelname toeneemt”.

Hier vind je onze actie: 12 maanden gratis Athlon e-Driver