Virginia Azavedo benoemd tot COO Athlon Nederland

donderdag 1 april 2021

Per vandaag start Virginia Azavedo als Chief Operations Officer (COO) bij Athlon Nederland. Hiermee volgt zij Emiel van Onzenoort op. Ze maakt in deze rol deel uit van het managementteam van Athlon Nederland, onder leiding van algemeen directeur Jean-Pierre Vissers.

Azavedo (1973) heeft haar sporen verdiend in de internationale automotive branche. Voor haar overstap naar Athlon Nederland, bekleedde ze ruim 3 jaar de functie van COO voor Daimler Financial Services in Pune, India. Daarvoor was ze onder andere verantwoordelijk voor de Customer Support Strategy bij Mercedes-Benz Auto Finance in Beijing, China. Azavedo startte haar loopbaan bij het Mercedes-Benz Customer Assistance Center in Maastricht, Nederland. Gedurende 17 jaar heeft zij hier diverse functies bekleed waarin zij klantervaring uit eerste hand opdeed.

Jean-Pierre Vissers, algemeen directeur Athlon Nederland: ‘Virginia heeft een sterke achtergrond in operationeel procesmanagement en heeft een gepassioneerde drive voor de klant ontwikkeld, wat haar geschikt maakt voor de rol van COO bij Athlon Nederland. Voor ons ook een uitstekende timing, nu Athlon Nederland aan een transformatie begint om operationele processen verder te optimaliseren en digitaliseren.’

‘Thema’s als diversity & inclusion spelen een belangrijke rol in mijn werkzaamheden. Elke cultuur, organisatie en elk team vraagt om een andere manier van leidinggeven. De ervaring die ik op dat gebied heb opgedaan in China en India neem ik mee naar Athlon. Een belangrijke korte termijnuitdaging blijft de situatie rondom COVID-19 en hoe je juist in deze tijd van thuiswerken de verbinding blijft houden met elkaar. Maar ook: wat wil mijn klant en hoe kun je het, zeker in deze tijd, makkelijker voor hen maken? Mooie uitdagingen waar ik graag binnen én samen met het team positief aan hoop bij te dragen’, aldus Azavedo.