Athlon voegt e-Bike toe aan ChangeMyCar app

Flexibel gebruikmaken van leaseauto én e-Bike in één abonnement

by Athlon Nederland
Amsterdam, 18 september 2019 – De flexibele leaseapp ChangeMyCar van Athlon heeft het assortiment uitgebreid met de aanvullende keuze voor een e-Bike bij iedere leaseauto. Medewerkers kunnen het mobiliteitsbudget in de app gebruiken voor een combinatie van de twee vervoermiddelen. Ook in deze constructie geldt dat de invulling iedere maand naar wens aangepast kan worden.

De uitbreiding naar de e-Bike is een reactie op de veranderende klantvraag, aldus Niels van den Hoogen, Commercieel Directeur Athlon Nederland. ‘ChangeMyCar blijkt voor werkgevers en zakelijke rijders écht een uitkomst en het geeft een extra dimensie aan het traditionele leasen. Sinds de start in 2017 blijft het aantal gebruikers ook nog steeds oplopen, wat genoeg ruimte geeft om te groeien. De toevoeging van de e-Bike is daarin de eerste stap.

Paul Bouwmeester, Innovatie Manager en co-founder van ChangeMyCar: ‘De vraag naar een flexibele, zakelijke leaseoplossing blijft groeien. In het begin fungeerde ChangeMyCar als product náást de leaseauto, maar inmiddels is het steeds vaker alternatief voor het hele geleaste wagenpark. We zien nu dat de klantvraag steeds verder reikt dan alleen flexibiliteit in de vorm van een auto. Daarbij maken de nieuwe bijtellingsregels de lease e-Bike interessant voor medewerkers’.

Flexibiliteit in keuze voor e-Bike en leaseauto

Het ChangeMyCar-principe blijft hetzelfde, maar vanaf nu kunnen medewerkers met een mobiliteitsbudget voor een leaseauto ook aanvullen met een e-Bike. Zo krijgen zij de toegang tot zowel een auto als een fiets, waardoor comfort en flexibiliteit van zakelijk reizen nog verder wordt verhoogd zonder lange contractverplichting. Als medewerkers na een tijdje geen fiets meer nodig hebben, of het gehele budget willen gebruiken voor een auto, dan kan dit eenvoudig worden aangepast in de app. Ook is het voor de werkgever mogelijk om de auto en e-Bike kosteloos in te leveren wanneer de medewerker uit dienst gaat.

One size fits all: e-Bike van VanMoof

De e-Bike in het ChangeMyCar-assortiment wordt geleverd door VanMoof. Het gaat om de VanMoof Electrified S2. Athlon heeft bewust gekozen voor dit model van VanMoof vanwege het design en het feit dat deze e-Bikes uitwisselbaar en robuust zijn in het gebruik.

Over ChangeMyCar

Met ChangeMyCar kan een medewerker voor de prijs van een 'gewone leaseauto', zelf op zijn app naar een auto swipen. Een match gevonden? De volgende dag wordt de auto op de gewenste locatie geleverd. En deze flexibiliteit blijft, want medewerkers kunnen (zonder extra kosten) maandelijks veranderen van auto. En blijkt de medewerker, de auto of het project niet langer een match? Dan leveren zij de auto gewoon weer in. Meer informatie over ChangeMyCar vindt u op de website www.changemycar.nl.

Over Athlon Nederland

Athlon Nederland is markleider op het gebied van operationele autoleasing- en mobiliteitsoplossingen. Het bedrijf ontwikkelt al meer dan 100 jaar innovatieve, duurzame en kostenefficiënte oplossingen voor zakelijke mobiliteit. Athlon maakt het mogelijk dat haar klanten zich zorgeloos kunnen verplaatsen door het bieden van geïntegreerde en duurzame oplossingen voor wagenpark en mobiliteit. Athlon wil de grenzen opzoeken en de weg vrijmaken zodat klanten kunnen genieten van een mobiel leven. Het bedrijf is, rechtstreeks of via partners, actief in meer dan 20 landen in Europa en Noord-Amerika, met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland. Athlon maakt deel uit van Daimler AG en wordt beheerd door Daimler Mobility AG. Meer informatie over Athlon vindt u op de website www.athlon.com.