De scholen zijn weer gestopt. Verkeersveiligheid stopt nooit!

Geplaatst op
Athlon Nederland

“Iedereen veilig over straat” is de slogan van Veilig Verkeer Nederland (VVN), strategisch partner van Athlon. Samen met VVN wil Athlon de verkeersveiligheid in Nederland verhogen. En dat is hard nodig. Zo piekt het aantal ongelukken tussen auto’s en fietsers ieder jaar direct ná de zomervakantie.

Oefen de schoolroute met je kinderen en voorkom verkeersslachtoffers

Samen met onze partner VVN doen we een oproep aan alle ouders onder onze medewerkers, klanten en leaserijders. Het opdoen van verkeerservaring helpt kinderen om verkeersinzicht te ontwikkelen. En dat voorkomt verkeersslachtoffers. De zomervakantie biedt een uitstekende gelegenheid voor ouders om samen met hun kinderen de schoolroute te voet of op de fiets te verkennen en te oefenen. Zo krijgen ze inzicht in de veiligste route. En dat hoeft zeker niet altijd de kortste of de snelste te zijn.

Op de fiets even niets!

VVN heeft een ‘Op de fiets even niets’ lespakket samengesteld. Alexander Heijkamp, CSR directeur Athlon Nederland, vertelt: “Wij vragen onze medewerkers om hun vrijwilligersuren in te vullen door deze les te geven voor de klas van hun zoon of dochter. Door praktische oefeningen ervaren de kinderen wat afleiding in het verkeer doet. Typ maar eens een berichtje op je mobiel, terwijl je een tafeltennisballetje probeert hoog te houden! Zo leveren wij een bijdrage aan verkeersveiligheid. En zeg nou zelf, hoe gaaf is het dat je eigen pa of ma voor de klas staat!”

Meer weten?

Alexander Heijkamp, CSR directeur bij Athlon Nederland, vertelt je graag meer over de initiatieven van Athlon en VVN om verkeersveiligheid in Nederland te verhogen.

M 06 25 68 28 59
E alexander.heijkamp@athlon.com