Marchel Koops benoemd tot CCO Athlon International

Jean-Pierre Vissers neemt het stokje in Nederland over

by Athlon Nederland
Amsterdam, 9 september 2019 – Marchel Koops, Managing Director van Athlon Nederland, treedt per 1 oktober 2019 als Chief Commercial Officer toe tot de management board van Athlon International. Hij volgt hiermee Peter Derks op, die eind dit jaar met pensioen gaat. In zijn nieuwe rol is Koops verantwoordelijk voor de commerciële strategie en de groei van Athlon binnen de internationale markten. Jean-Pierre Vissers zal Koops per 1 oktober opvolgen als Managing Director Athlon Nederland.

Gero Goetzenberger, CEO Athlon, over de benoeming: 'Marchel Koops heeft bewezen dat hij de klant centraal stelt. Als Chief Commercial Officer zal hij deze klantfocus en ruime ervaring inzetten om Athlon verder te laten groeien. Jean-Pierre Vissers zal verder bouwen aan het succes in de Nederlandse markt, mede dankzij zijn ervaringen in de internationale markten. We willen Peter Derks bedanken voor zijn waardevolle bijdragen aan Athlon.'

De afgelopen 14 jaar was Koops in diverse leidinggevende functies actief binnen Athlon. De laatste vier jaar was dit als Managing Director, waarbij hij zich inzette voor innovaties op het gebied van Mobility Management, Private Lease en ChangeMyCar. Vanaf 2005 werkte Koops al als Unit Manager voor De Lage Landen Translease, waarmee Athlon in 2008 fuseerde. ‘Ik ben enthousiast over deze stap. Ik zie er erg naar uit om de positie van Athlon breed verder te versterken en bij te dragen aan onze groei. Ik kijk terug op een mooie tijd bij Athlon Nederland waarin we samen met onze klanten veel hebben bereikt’, aldus Koops.

Innovatief leiderschap Athlon Nederland verder uitbouwen

Per 1 oktober zal Jean-Pierre Vissers huidig directeur International Markets, Koops opvolgen als Managing Director van Athlon Nederland. Sinds 2010 leidde Vissers de Athlon International Markets en was in staat om de groeistrategie als leverancier van full service- en mobiliteitsoplossingen internationaal verder uit te bouwen. Daarvoor was hij bij GE Capital werkzaam in verschillende rollen, o.a. als Chief Operating Officer voor Global Working Capital Solutions en Managing Director van Fleet Services Central Europe. ‘Ik ben erg trots op wat we als International Markets hebben bereikt. Onder andere door continu een hoog serviceniveau te handhaven en tegelijkertijd onze portfolio’s met dubbele cijfers uit te breiden. Ik ben verheugd dat ik de kans krijg om het Athlon-team te leiden en verder te bouwen aan ons innovatieve leiderschap en de verdere groei van Athlon Nederland’, aldus Vissers.

Over Athlon Nederland

Athlon Nederland is markleider op het gebied van operationele autoleasing- en mobiliteitsoplossingen. Het bedrijf ontwikkelt al meer dan 100 jaar innovatieve, duurzame en kostenefficiënte oplossingen voor zakelijke mobiliteit. Athlon maakt het mogelijk dat haar klanten zich zorgeloos kunnen verplaatsen door het bieden van geïntegreerde en duurzame oplossingen voor wagenpark en mobiliteit. Athlon wil de grenzen opzoeken en de weg vrijmaken zodat klanten kunnen genieten van een mobiel leven. Het bedrijf is, rechtstreeks of via partners, actief in meer dan 20 landen in Europa en Noord-Amerika, met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland. Athlon maakt deel uit van Daimler AG en wordt beheerd door Daimler Mobility AG. Meer informatie over Athlon vindt u op www.athlon.com.