Fritz Karbaum gestart als Chief Financial Officer (CFO) bij Athlon.

Schiphol, 11 januari 2024 - Fritz Karbaum maakt sinds 1 januari deel uit van de Athlon Executive Committee als Chief Financial Officer. In deze functie is Fritz verantwoordelijk voor Finance en Controlling binnen Athlon. Hij volgt Christian Rottenkolber op, die is benoemd tot CFO van Mercedes-Benz Financial Services North America.

Christian Schüler, CEO van Athlon: "We zijn erg blij om Fritz Karbaum te verwelkomen bij Athlon. Hij is een geweldige aanvulling op ons team dankzij zijn leiderschapskwaliteiten en diepgaande kennis op het gebied van Finance en Controlling. We danken Christian Rottenkolber voor zijn bijdragen aan Athlon in de afgelopen vier jaar."

Fritz Karbaum komt van Mercedes-Benz Financial Services Korea, waar hij sinds 2021 Managing Director was. Hij heeft meer dan 30 jaar internationale ervaring in het financiële domein binnen de Mercedes-Benz Group. Fritz begon zijn carrière in 1991 en ging in 1997 voor zijn eerste buitenlandse opdracht naar de Verenigde Staten. Het jaar daarop werd hij CFO van Mercedes-Benz Financial Services (MBFS) in Argentinië. Hij bekleedde ook Finance & Controlling-functies voor MBFS in Brazilië, Italië en Singapore en leidde MBFS Griekenland gedurende twee jaar als Managing Director.

Fritz is vloeiend in 5 talen en heeft een Master in economie van de Universiteit van Heidelberg.

Fritz Karbaum: "Ik ben blij om deel uit te maken van Athlon en me te verdiepen in de lease- en mobiliteitsbusiness. Athlon heeft ambitieuze doelstellingen om samen met klanten en partners duurzame mobiliteit vorm te geven en ik kijk ernaar uit om bij te dragen aan ons gezamenlijke succes."