Athlon bundelt per 1 juli activiteiten Nederland en BeLux

Marchel Koops benoemd tot Managing Director van Athlon BeNeLux, Niels van den Hoogen tot Chief Commercial Officer en Emiel van Onzenoort tot Chief Operations Officer van het cluster.

Schiphol/ Machelen/Luxemburg, 3 juli 2023 – Athlon bundelt per 1 juli de activiteiten van Athlon Nederland en Athlon BeLux. Marchel Koops, momenteel Managing Director van Athlon Nederland, wordt Managing Director van het cluster. Koops zal zijn nieuwe functie blijven combineren met zijn rol van Chief Commercial Officer (CCO) van de Athlon Group en lid van het Executive Committee van Athlon. Niels van den Hoogen, momenteel CCO van Athlon Nederland, wordt de CCO van het BeNeLux cluster en rapporteert aan Marchel Koops. Emiel van Onzenoort neemt de rol van COO voor het cluster BeNeLux op zich naast zijn huidige rol als COO voor de Athlon Group en lid van het Executive Committee.

Foto: (v.l.n.r.) Marchel Koops, Niels van den Hoogen en Emiel van Onzenoort.

Christian Schüler, CEO Athlon over de benoeming: "Het clusteren van de activiteiten van Athlon BeLux en Athlon Nederland maakt deel uit van onze continue drive om onze organisatiestructuur te optimaliseren. Marchel Koops zal zijn brede ervaring en klantgerichte mindset inbrengen om de nieuwe opzet vorm te geven. Wij danken Michiel Alferink voor zijn uitstekende prestaties als Managing Director van Athlon BeLux en in zijn vorige functies binnen Athlon in de afgelopen 12 jaar. Ik wil ook Marie Lejeune bedanken voor haar bijdragen, vooral het afgelopen jaar als CCO van Athlon BeLux. We wensen hen beiden het allerbeste bij hun toekomstige inspanningen."

Marchel Koops, benoemd tot Managing Director van Athlon BeNeLux: "Ik ben verheugd om dit cluster samen met collega's uit de markt vorm te mogen geven. De clusteropstelling stelt ons in staat om nog nauwer samen te werken. Het combineren van expertise uit de drie markten zal ons helpen om mobiliteit flexibeler en duurzamer te maken voor al onze klanten." Koops werkt al meer dan 15 jaar bij Athlon en bekleedde diverse functies, zowel bij Athlon Nederland als bij Athlon International. In 2019 trad hij toe tot het Executive Committee als Chief Commercial Officer.

Niels van den Hoogen, benoemd tot CCO van Athlon BeNeLux: "Ik kijk ernaar uit om in deze internationale set-up te werken. We blijven de specifieke behoeften van onze klanten aanpakken met lokale experts, terwijl we de kansen van de BeNeLux-markt benutten." Van den Hoogen heeft bijna 20 jaar ervaring binnen de mobiliteitsmarkt en werd in 2016 benoemd tot CCO van Athlon Nederland.

Emiel van Onzenoort, COO van Athlon Group en nu ook Athlon BeNeLux: “Het nieuwe cluster stelt ons in staat sneller te reageren op de behoeften van onze klanten, verhoogt onze efficiëntie en verbetert ons serviceniveau. Ik ben erg blij om deel uit te maken van het nieuwe cluster.” Van Onzenoort was van 2013 tot 2021 COO van Athlon Nederland en keerde in februari 2023 terug als COO van de Athlon Group.