Athlon Nederland optimaliseert schademelding en -afhandeling

maandag 13 juni 2022

Athlon Nederland, trotse marktleider van mobiliteitsoplossingen in Nederland, slaat de handen ineen met softwarebedrijf Openclaims voor het verder optimaliseren van haar schadeproces, van de schademelding tot en met het verhalen van de kosten op de tegenpartij. Met het Openclaims-platform zet Athlon een volgende stap in het bieden van een optimale mobiliteitsoplossing aan haar leaserijders, dealers, schadeherstelbedrijven en verzekeraars. Dankzij deze end-to-end-oplossing verlopen alle contacten met partners voortaan via één platform. Een naadloze verbinding van schademelding en afhandelingsprocessen.

Business women on mobile phone

Klantgericht innoveren

Zorgeloze en duurzame mobiliteit staat centraal binnen Athlon. Ook in het geval van schade is het doel van Athlon om snelle en klantgerichte service te verlenen. Leaserijders kunnen altijd en overal (digitaal) schade melden, straks kunnen zij ook de status van de schade-afhandeling blijven volgen. Precies weten wat er met jouw leaseauto gebeurt en nog belangrijker wanneer deze klaar is.

De focus van de samenwerking tussen Athlon en Openclaims ligt dan ook op het creëren van een digitaal, efficiënt en geïntegreerd proces. Dit zorgt ervoor dat Athlon, in het geval van schade aan één van haar voertuigen, de leaserijder een eersteklas herstelproces aanbiedt. Openclaims gaat op 13 juni live en de uitrol van alle functionaliteiten volgt gefaseerd in de weken hierop.

De keuze voor Openclaims is vooral gedreven door de hoge mate van flexibiliteit en het niveau van databeveiliging van het platform. Dit maakt het eenvoudig om de software aan te sluiten op bestaande processen en om gegevens op een veilige manier uit te wisselen tussen partners. "We zijn blij met deze stappen die we als Athlon samen met het Openclaims platform maken. Een nog verder verbeterde en persoonlijke digitalisering van onze dienstverlening voor onze klanten. Wij creëren één end-to-end-proces waarin alle partners eenvoudig kunnen samenwerken. Dit zorgt voor een betere digitale beleving voor onze klanten en een grotere efficiëntie.", aldus Virginia Azavedo, Chief Operations Officer bij Athlon Nederland.

Openclaims is ook zeer verheugd met het partnerschap met één van de meest toonaangevende Europese mobiliteitsproviders "Qua visie op de toekomst van claims en schadeherstel liggen Athlon en Openclaims op één lijn. Dit maakt dat wij onze gezamenlijke toekomst met veel vertrouwen tegemoetzien", aldus Evert Jan Stagge, CCO bij Openclaims.

De samenwerking tussen Athlon en Openclaims gaat officieel van start op 13 juni 2022.